Profilul meu |
ID |
2480 |
Denumire organizaţie |
Universitatea din Oradea |
Adresă poştă electronică |
ifelea@uoradea.ro |
Cod de înregistrare fiscală |
4287939 |
Număr de înregistrare în registrul comerţului |
|
Anul înfiinţării |
1990 |
Adresa poştală |
Universitatii, nr. 1 |
Cod |
410087 |
Localitate |
Oradea |
Judeţele |
Bihor |
Regiune |
Nord-Vest |
Nr. de la Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor |
|
TIPUL SOLICITANTULUI |
Tipul solicitantului |
Persoane
juridice de drept public, ordonatori de credite ai bugetului de stat,
bugetului asigurărilor sociale de stat şi ai bugetelor fondurilor
speciale şi entităţile aflate în subordine sau în coordonare finanţate
integral din bugetele acestora |
REPREZENTANTUL LEGAL |
Prenume şi Nume |
Cornel Craciun Antal |
Funcţie |
Rector |
Număr de telefon |
0259/408.105 |
Număr de fax |
0259.432.789 |
Adresă poştă electronică |
cantal@uoradea.ro |
Document de identitate |
CI seria XH 253134 |
Emis de |
Municipiul Oradea |
La data de |
20-03-2003 |
ACORDUL PRIVIND UTILIZAREA DATELOR |
Sunt
de acord ca datele cuprinse în prezenta înregistrare şi în formularele
referitoare la aplicant şi la proiect să fie utilizate în conformitate
cu Legea nr. 677/2001 privind protecţia persoanelor cu privire la
prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor
date cu modificările şi completările ulterioare |
DA |
ALTE INFORMAŢII |
Anul n*-2 |
|
Număr mediu de angajaţi |
1852 |
Cifra de afaceri/venituri din activităţi fără scop patrimonial |
97184436 |
Profitul sau pierderea net(ă) a exerciţiului financiar / excedent reportat pe anul următor (conform bilanţ) |
10961512 |
Anul n*-1 |
|
Număr mediu de angajaţi |
1903 |
Cifra de afaceri/venituri din activităţi fără scop patrimonial |
129558524 |
Profitul sau pierderea net(ă) a exerciţiului financiar / excedent reportat pe anul următor (conform bilanţ) |
19649213 |
|
Partenerii |
PARTENERII IMPLICAŢI ÎN DERULAREA PROIECTULUI |
Implementarea proiectului se face în parteneriat? |
DA |
1 |
ID Partener |
18817 |
Denumire organizaţie |
Universitatea \"PETRU MAIOR\" din Targu Mures |
Număr înregistrare |
4322831 |
Adresa poştală |
Tirgu Mures str. N. Iorga nr.1 cod postal 540088 |
Persoana de contact |
BOLDEA Iulian |
Descrierea activităţii partenerului |
Universitatea
\"Petru Maior\", la inceput de mileniu, se prezinta in deplina sa
maturitate si reputatie ca o autentica si generoasa \"Universitate
pentru comunitate\". Pe parcursul timpului Universitatea \"Petru
Maior\" a cunoscut o evolutie complexa, marcata de evenimentele
perioadei istorice pe care a traversat-o. Dar, in permanenta ea a
indeplinit un rol important ca nucleu de spiritualitate si cultura in
arealul muresean.
,Universitatea \"Petru Maior\" a cunoscut o puternica dinamica
institutionala exprimata in aparitia a noi facultati si specializari,
in cresterea numarului de studenti si cadre didactice. Managementul
universitar, strategia dezvoltarii si modernizarii au produs efecte
benefice pentru consolidarea institutionala si pentru calitatea
procesului de invatamant, sporindu-i prestigiul si autoritatea.
Eforturile si resursele alocate au avut darul de a crea o personalitate
institutionala specifica, capabila sa faca din universitate un
interlocutor si partener credibil si atractiv pe plan national si
international. Deschiderea spre mediul social si economic, capacitatea
de a raspunde competent la solicitarile si provocarile exterioare,
colaborarile si parteneriatele stabilite cu multe institutii si firme
situeaza universitatea pe pozitia unui veritabil integrator in ceea ce
priveste formarea si dezvoltarea competentelor. Preocupata de adaptarea
continua la standardele europene, Universitatea \"Petru Maior\" depune
eforturi staruitoare pentru a raspunde eficient la cerintele reformei
si modernizarii institutionale. Universitatea \"Petru Maior\" a intrat
in noul mileniu de cultura si civilizatie cu dorinta de a fi un
puternic centru de educatie si cercetare, de iradierea spirituala si
culturala, capabil sa raspunda cerintelor formarii noilor generatii,
pentru deplina lor integrare in noua lume de valori. |
Experienta relevanta a partenerului pentru domeniul proiectului |
2007-2009 Proiect EEE European Entrepreneurship Education (Educatie
antreprenoriala europeana), Ref. 134096-LLP-1-2007-1-RO-ERASMUS-ECDEM –
200.810 Euro
2009-2010 POS DRU Competitia 31 Antreprenoriatul o alternativa de
cariera in Regiunea Centru nr. 17381/2008,
Titlu proiect: Antreprenoriat de Succes si Intreprinderi Competitive
Contract in implementare,
Valoare proiect 1.849.714 lei
Proiectul are ca obiectiv identificarea, monitarizarea si implementarea
abilitatilor antreprenoriale din Regiunea Centru 2008-2010
Responsabilitate sociala corporatista in conditiile europenizarii si
globalizarii
3439 PN II- 4 Parteneriate
Valoare proiect 150.000 Euro 2007-2008 CNCSIS 476 / 2007 Cercetari
Privind Armonizarea Educatiei Antreprenoriale in Universitatile din
Romania cu Universitatile din Uniunea Europeana si din Estul EuropeI
(EDARO)
Valoare proiect 180.000 lei |
Activitatea/activităţile din cadrul proiectului în care este implicat |
Asigurarea de experti seniori pentru derularea cursurilor
Punerea la dispozitie a unor spatii dotate corespunzator pentru cursuri |
Tipul partenerului |
Partener naţional |
Regiune/Ţara |
Centru |
Anul n*-2 |
|
Număr mediu de angajaţi |
303 |
Cifra de afaceri |
28.943.165 |
Profitul sau pierderea net(ă) a exerciţiului financiar (conform bilanţ) |
11.172.999 |
Anul n*-1 |
|
Număr mediu de angajaţi |
320 |
Cifra de afaceri |
34.123.401 |
Profitul sau pierderea net(ă) a exerciţiului financiar (conform bilanţ) |
10.972.460 |
2 |
ID Partener |
18935 |
Denumire organizaţie |
Universitatea \"Aurel Vlaicu\" din Arad |
Număr înregistrare |
3519500 |
Adresa poştală |
B-dul Revolutiei, Nr. 77, 310330, Arad |
Persoana de contact |
Prof. Univ. Dr. Lizica Mihut |
Descrierea activităţii partenerului |
Universitatea
“Aurel Vlaicu” din Arad s-a infiintat in anul 1990 prin Hotarare de
Guvern, pe structura Institutului de subingineri. Astazi, universitatea
are peste 16000 studenti, in toate formele de invatamant: licenta – zi,
id, master si scoala doctorala. Cele 38 de specializari, 28 programe de
master, 5 cursuri postuniversitare si formare continua, organizate de 8
facultati si 6 departamente, acopera o plaja larga de pregatire
universitara: stiinte economice, stiinte exacte, inginerie, stiinte
umaniste, sport, teologie si stiintele educatiei. Centrele de cercetare
se axeaza pe domenii ingineresti de varf si stiinte economice.
Universitatea include un centru ECDL si un centru ECL. Unde se
desfasoara cursuri si examene de atestare pentru studenti si pentru
participanti externi. Universitatea are un Incubator de afaceri si
participa la numeroase proiecte in colaborare cu mediul economic.
Universitatea isi desfasoara activitatea in 4 cladiri dotate la
standardele unui invatamant modern. Universitatea a construit prin
fonduri proprii o cladire cu parter +3 etaje, incluzand sali de curs,
laboratoare, aparate si tehnica de calcul. La acestea se adauga o sala
de sport moderna si caminul studentesc.
Resursele umane care vor fi implicate in derularea actiunii sunt cadre
didactice ale Facultatii de Stiinte economice si Facultatii de Stiinte
exacte.
|
Experienta relevanta a partenerului pentru domeniul proiectului |
Universitatea
\\\" Aurel Vlaicu\\\" din Arad este atestata ca si institutie CDI, prin
decizia Nr. 9696/14.07.2008, avand un standard total de performanta
69,25 |
Activitatea/activităţile din cadrul proiectului în care este implicat |
ML
I - Demararea si derularea programelor de pregatire doctorala pentru
dezvoltarea competentelor specifice si sustinerea tezelor. ML II -
Organizarea stagiilor de mobilitate transnationala. ML IV - Schimb de
bune practici prin vizite de studiu si workshop-uri. ML V - Dezvoltarea
capacitatii de informare, publicare si diseminarea rezultatelor. ML VI
- Management si comunicare. Managementul proiectului cuprinde:
initierea proiectului, derularea proiectului si finalizarea proiectului. |
Tipul partenerului |
Partener naţional |
Regiune/Ţara |
Vest |
Anul n*-2 |
|
Număr mediu de angajaţi |
364 |
Cifra de afaceri |
33.567.533 |
Profitul sau pierderea net(ă) a exerciţiului financiar (conform bilanţ) |
12.378.564 |
Anul n*-1 |
|
Număr mediu de angajaţi |
369 |
Cifra de afaceri |
43.693.612 |
Profitul sau pierderea net(ă) a exerciţiului financiar (conform bilanţ) |
14.854.104 |
|
INFORMAţII PROIECT |
ID |
53501 |
Titlul proiectului |
Studii doctorale si doctoranzi pentru cercetarea competitiva in societatea bazata pe cunoastere |
DATELE DE CONTACT ALE PERSOANEI DESEMNATE PENTRU MANAGEMENTUL PROIECTULUI |
Prenume şi Nume |
|
Funcţie |
|
Număr de telefon |
|
Număr de fax |
|
Adresă poştă electronică |
|
DOMENIUL MAJOR DE INTERVENŢIE |
Domeniul major de intervenţie |
1.5 |
TIPUL PROIECTULUI |
Tipul proiectului |
Multi-regional |
CLASIFICAREA DOMENIILOR |
Clasificarea domeniilor |
Urban |
LOCAŢIA PROIECTULUI |
Ţara |
Romania |
Regiunile |
Nord-Vest |
Judeţele |
Bihor |
Altele |
|
OBIECTIVE ORIZONTALE ALE POS DRU |
Obiective orizontale ale POS DRU |
|
|
Egalitate de şanse |
|
Dezvoltare durabilă |
|
Inovaţie şi TIC |
|
Îmbătrânire activă |
|
Abordare transnaţională |
|
Abordare interregională |
DURATA PROIECTULUI |
Durata |
36 (în luni) |
Exerienţa relevantă a solicitantului pentru domeniul proiectului |
Institutia
solicitanta este atestata ca si institutie de CDI fapt materializat
prin urmatoarele valori medii (pe ultimii 3 ani) de indici de
performanta: Numar contracte CDI internationale/nationale: 45/133
Valoarea 1.352.246 Euro/11.502.941 lei Numar cadre didactice cu
activitate de CDI dovedita: 337
Institutia solicitanta deruleaza in cadrul Domeniului Major de
Interventie 1.5, proiectul \"Cercetatori romani competitivi prin
programe doctorale moderne si eficiente\", prin care sunt finantate
burse doctorale pentru 30 doctoranzi inmatriculati in anul 2008. In
cadrul POS DRU, institutia solicitanta a depus 2 proiecte (unul in
parteneriat) in valoare de 14860513 lei, fiind in curs de derulare. |
PARTENERIATUL ÎN CADRUL PROIECTULUI |
Descrieţi parteneriatul pentru proiect |
Proiectul
va fi derulat in parteneriat, perfectat intre trei institutii de
invatamant superior, organizatoare de studii universitare de doctorat,
avand sediul in regiunile de dezvoltare Nord-Vest (solicitantul), Vest
(partener 1) si Centru (partener 2). Cele trei institutii au fost
partenere si in alte proiecte, au colaborat la elaborarea proiectului,
si au stabilit, inca din aceasta faza, lista de activitati asupra
carora au responsabilitati. Solicitantul vizeaza asigurarea burselor
doctorale, pentru 8 domenii de doctorat, iar cei doi parteneri vizeaza
asigurarea burselor doctorale pentru cate un domeniu de doctorat
(filologie). Modulele cuprinzand activitatile de management si
comunicare si cel al activitatilor suport pentru dezvoltarea unor
competente generale, sunt in responsabilitatea solicitantului, iar
celelalte module de activitati sunt in responsabilitatea celor trei
parteneri |
|
DESCRIERE PROIECT 1 |
Obiectivul proiectului |
Obiectivul
general este imbunatatirea formarii viitorilor cercetatori in cadrul
ciclului de studii universitare de doctorat prin implementarea unor
programe doctorale competitive intemeiate pe o abordare
interdisciplinara, pe o mobilitate crescuta transnationala, inclusiv
prin facilitarea obtinerii de diplome in cotutela, bazate pe sprijin
financiar consistent si menite sa faca din cariera de cercetare o
optiune mai atractiva, determinanta pentru societatea bazata pe
cunoastere. Obiectivul general se concretizeaza in urmatoarele
obiective specifice: 1. Cresterea atractivitatii si imbunatatirea
participarii la ciclul de studii universitare de doctorat in conditii
de sustinere financiara adecvata a 40 doctoranzi in urmatoarele domenii
de doctorat: Biologie, Economie, Filologie, Geografie, Inginerie
Electrica, Inginerie Energetica, Inginerie Industriala, Istorie,
domenii prioritare ale Strategiei Nationale de
Cercetare-Dezvoltare-Inovare 2007-2013; 2. Imbunatatirea calitatii
programelor de studii universitare doctorale cu scopul cresterii
performantelor in cercetarile efectuate; 3. Imbunatatirea mobilitatii
academice in cadrul ciclului de studii universitare de doctorat pentru
un numar de 40 doctoranzi; 4. Diversificarea formelor de pregatire
pentru doctoranzi prin utilizarea mijloacelor moderne de TIC; 5.
Includerea in programele de pregatire a doctoranzilor a unor sesiuni
menite sa dezvolte capacitatea de publicare stiintifica, competentele
de management al cercetarii, spiritul antreprenorial. |
Activităţile eligibile ale proiectului |
Activitatile
proiectului au fost proiectate in cadrul a 6 Module de lucru (ML)
pentru care s-au prevazut o serie de activitati si subactivitati.
ML I - Demararea si derularea programelor de pregatire doctorala pentru
dezvoltarea competentelor specifice si sustinerea tezelor.
2. Intocmirea dosarului de evidenta pentru doctoranzii ce vor beneficia
de sprijin financiar prin proiect.
3. Stabilirea planurilor de pregatire individuala si a perioadei pentru
desfasurarea mobilitatii transnationale.
4. Parcurgerea programului pentru etapa de pregatire universitara
avansata si admiterea in etapa a II-a de cercetare stiintifica.
5. Efectuarea stagiului de mobilitate transnationala.
6. Elaborarea de catre doctoranzi a rapoartelor de cercetare.
Sustinerea tezelor de doctorat.
ML II - Organizarea stagiilor de mobilitate transnationala
1. Stabilirea procedurilor, identificarea institutiei primitoare si
stabilirea conditiilor juridice si tehnice de derulare a mobilitatii.
2. Negocierea si semnarea acordurilor de co-tutela-primire la stagiul
de cercetare.
3. Finalizarea stagiilor de cercetare, rapoarte de stagiu.
ML III - Activitati suport pentru dezvoltarea unor competente generale
1. Modul de formare in managementul cercetarii si in managementul de
proiect 2x8 ore/an - an I si an II
2. Modul de formare in utilizarea instrumentelor specifice din domeniul
TIC - 2x8 ore/ in primul an
3. Modul de pregatire pentru abordarea interdisciplinara - 2x8 ore/ in
primul an
4. Modul: Strategia si Legislatia Europeana si Nationala privind
cercetarea stiintifica - 2x8 ore/ in primul an
5. Sesiuni de informare si sensibilizare pe tematici
specifice-egalitatea de gen, egalitatea de sanse, nediscriminarea,
multiculturalitatea, dezvoltarea durabila, spiritul antreprenorial etc.
Se va organiza 1 sesiune pe an.
ML IV - Schimb de bune practici prin vizite de studiu si workshop-uri
1. Vizite de studiu/monitorizare - 1 vizita/ an/ expert
2. Workshop-uri pentru schimb de bune practici pentru dezvoltarea
cotutelei, dezvoltarea de programe doctorale interdisciplinare, pe tema
mobilitatii intersectoriale. Se va organiza cate un workshop in anul II
si anul III.
ML V - Dezvoltarea capacitatii de informare, publicare si diseminarea
rezultatelor
1. Dotarea si cresterea capacitatii de informare a Centrului de
documentare a doctoranzilor pentru toate domeniile de doctorat ale
universitatii solicitante
2. Modul de dezvoltare a abilitatilor de documentare, redactare,
publicare si comunicare stiintifica - 1x20 ore in an I si 1x20 ore in
anul II
3. Modul de dezvoltare a competentelor lingvistice specifice domeniului
de doctorat - 20 ore inainte de efectuarea mobilitatii
4. Participarea la conferinte/simpozioane nationale si/sau
internationale de prestigiu legate de obiectul cercetarii - cate 1
conferinta in anul II si III pentru fiecare doctorand
5. Diseminarea rezultatelor prin publicarea in reviste de specialitate
recunoscute national si international
6. Organizarea de sesiuni stiintifice ale doctoranzilor - cate 1
conferinta in fiecare an
ML VI - Management si comunicare. Managementul proiectului cuprinde:
initierea proiectului, derularea proiectului si finalizarea
proiectului. Se vor derula urmatoarele activitati de publicitate: a.
anunturi in presa, b. crearea unui web-site al proiectului, c. anunturi
pe portalul web-site-ului proiectului, d. multiplicarea unei brosuri
care sa prezinte rezultatele proiectului si impactul acestuia asupra
altor activitati. In toate activitatile de comunicare, informare si
publicitate se vor utiliza Regulile de vizibilitate cuprinse in
Manualul de Identitate Vizuala. Prin implementarea activitatilor sale,
proiectul conduce indubitabil la satisfacerea celor 5 obiective
specifice care vor contribui la realizarea obiectivelo DMI 1.5.,
astfel:
1. Primul obiectiv al propunerii este asigurat prin sprijinul financiar
acordat de catre proiect, in urmatoarele directii: a. bursele lunare,
b. sprijinul financiar pentru participarea la sesiuni stiintifice si
publicarea lucrarilor 2. Obiectivul privind cresterea calitatii
programelor doctorale este sustinut de ansamblul activitatilor din
proiect care are parghiile necesare unei scoli doctorale moderne
3. Obiectivul 3 este sustinut prin: a. includerea stagiilor de
cercetare in strainatate, b. includerea modulelor privind managementul
cercetarii si valorificarea rezultatelor cercetarii si mai ales c.
sustinerea financiara a studiului/cercetarilor in strainatate
4. Obiectivul privind utilizarea mijloacelor moderne de TIC este
realizat prin: a. informarea dedicata in cadrul modulului specific si
b. prin utilizarea pe tot parcursul studiilor doctorale a TIC.
5. Satisfacerea obiectivului al V-lea al proiectului este asigurata de
realizarea activitatilor: a. sesiuni de informare si sensibilizare pe
tematici specifice, b. workshop-uri, c. modulul de dezvoltare,
comunicare, sustinere de lucrari stiintifice. Fata de perioada
anterioara, propunerea de fata contribuie semnificativ la aparitia
urmatoarelor valori adaugate proiectului: cresterea calitatii
doctoranzilor, cresterea ponderii managementului cercetarii si
valorificarii rezultatelor, cresterea sanselor de ocupare a
doctoranzilor, eliminarea discriminarilor si a inegalitatilor,
atingerea unui nivel inalt de calificare. |
Activităţile neeligibile care contribuie la îndeplinirea obiectivului proiectului |
ML
I - Demararea si derularea programelor de pregatire doctorala pentru
dezvoltarea competentelor specifice si sustinerea tezelor.
1. Inscrierea doctoranzilor, desfasurarea concursului de admitere,
inmatricularea doctoranzilor. |
Rezultate anticipate |
Proiectul
vizeaza obtinerea de rezultate cu impact la diferite niveluri: La
nivelul output-ului educational, acest proiect va constitui cadrul de
dezvoltare al unor programe doctorale avansate care vor sustine si
dezvolta resursa umana performanta pentru activitatea de
cercetare-dezvoltare-inovare (CDI). Activitatea de CDI se va exprima
apoi la nivelul output-ului stiintific si in cresterea calitatii
actului educational. Prin aceasta se urmareste implementarea punctuala
in acest proiect a obiectivului UE de a integra aria europeana a
cercetarii cu aria europeana educationala intr-o arie comuna a
educatiei si cercetarii, in care cele 2 componente se sustin si se
potenteaza reciproc. La nivelul sistemului de CDI prin dezvoltarea
cadrului necesar formarii unor resurse umane performante, care sa
promoveze cercetari de varf in domenii de importanta strategica a
cercetarii romanesti si europene, proiectul contribuie la atingerea
urmatoarelor obiective strategice ale dezvoltarii cercetarii romanesti:
a) crearea de cunoastere, obtinerea unor rezultate stiintifice si
tehnologice de varf, competitive pe plan global, in scopul cresterii
vizibilitatii internationale a cercetarii romanesti si a transferarii
ulterioare a rezultatelor in practica socio-economica; b) cresterea
competitivitatii economiei romanesti prin inovare, cu impact la nivelul
agentilor economici si transferul cunostintelor in practica economica;
c) cresterea calitatii sociale, gasirea de solutii tehnice si
stiintifice care sustin dezvoltarea sociala si imbunatatesc conditia
umana a acesteia. La nivelul output-ului stiintific prin modalitatea
specifica de formare a tinerilor doctoranzi, proiectul isi propune
dezvoltarea cercetarii stiintifice concretizate in urmatoarele
rezultate: 1) 40 de doctoranzi sprijiniti financiar pentru efectuarea
ciclului trei de studii doctorale; 2) pana la 320 de luni de mobilitati
in universitati din tari ale UE pentru cei 40 de doctoranzi; 3) minim
100 de lucrari realizate de doctoranzi din care minim 45 publicate; 4)
minim 120 de rapoarte de cercetare realizate de doctoranzi din care
minim 90 validate de consilii si comisii; 5) minim 8 abonamente la
reviste de specialitate si 20 de tratate de specialitate achizitionate,
1 abonament la baze de date; 6) sase manuale reprezentand suportul de
curs cu minim 50 de pagini pentru cele 6 module de formare incluse in
programul de activitate din care: 6 manuale multiplicate; 7) fiecare
doctorand participa la minim doua conferinte/simpozioane
nationale/internationale cu lucrari stiintifice publicabile; 8) 1
brosura in 50 de exemplare privind rezultatele proiectului si efectele
sau impactul acestora asupra altor activitati si 100 de exemplare
pliante de publicitate; 9) minim 26 de teze de doctorat finalizate pe
durata proiectului; 10) dotarea si cresterea capacitatii de informare a
Centrului de informare a doctoranzilor, cu facilitati de documentare,
studiu, organizare de cursuri, conferinte, dezbateri; 11) numar de teze
de doctorat intemeiate pe o abordare interdisciplinara, minim 4; 12)
numar de teze de doctorat realizate in cotutela, minim 4; 13) numar de
sesiuni specifice abordand egalitatea de gen, egalitatea de sanse,
nediscriminarea si respectarea diversitatii, dezvoltarea durabila si
protectia mediului, minim 2; numar de workshop-uri si vizite de studiu
de impartasire a bunelor practici, minim 2; 15) numar de module de
formare a competentelor generale, 4; 16) proiecte de cercetare
nationale si/sau internationale in care sunt inclusi doctoranzi, minim
9; 17) organizarea de sesiuni stiintifice ale doctoranzilor, minim 3. |
Contextul proiectului |
Trecerea
la o economie bazata pe cunoastere reprezinta o optiune strategica
fundamentala a UE. Lansata in martie 2000 si relansata in 2005 prin
comutarea accentului pe cresterea dezvoltarii economice si ocupare,
Strategia Lisabona isi propune sa transforme economia europeana
intr-una dinamica si competitiva, bazata pe cunoastere astfel incat UE
sa devina un spatiu mai atractiv pentru investitii si munca, pentru
promovarea cunoasterii si inovarii capabila sa genereze locuri de munca
mai numeroase si durabile. Cercetarea formeaza impreuna cu educatia si
inovarea, triunghiul cunoasterii, prin care Europa ar putea sa-si
mentina dinamismul economic si modelul social si care este considerat
factorul esential pentru atingerea obiectivelor Strategiei de la
Lisabona. Economia si societatea bazata pe cunoastere presupun
combinarea a patru elemente, si anume: producerea de cunostinte prin
cercetarea stiintifica, transmiterea acestor cunostinte prin educatie
si formare profesionala, difuzarea ei utilizand mijloacele TIC,
exploatarea lor prin inovare tehnologica. Universitatile detin,
datorita pozitiei lor centrale in cadrul \"triunghiului cunoasterii\"
cheia dezvoltarii unei economii si a unei societati bazate pe
cunoastere. In acest context consideram ca prin implementarea sa intr-o
universitate, prin formarea viitorilor cercetatori si prin asigurarea
dezvoltarii unor competente din ce in ce mai diverse si de un inalt
nivel calitativ pentru acestia, proiectul contribuie la realizarea
obiectivului Strategiei de la Lisabona, este in concordanta cu cu
Strategia Europeana de Ocupare si cu Liniile directoare pentru
cresterea economica si ocupare, prin abordarea ciclului de studii
universitare de doctorat, prin stimularea si facilitarea mobilitatii
geografice si intersectoriale, prin elaborarea autonoma a metodologiei
de interpretare si a criteriilor de selectie a beneficiarilor, prin
asigurarea dezvoltarii unor competente in concordanta cu cerintele
pietei muncii, prin imbunatatirea accesului la resurse financiare, prin
programele doctorale de calitate. Scopul strategic al proiectului este
imbunatatirea calitatii resursei umane. Proiectul este consonant cu
Cadrul Strategic National de Referinta 2007-2013, care are inscrisa ca
prioritate tematica de interventie, dezvoltarea si folosirea mai
eficienta a resursei capitalului uman din Romania si in acelasi timp in
conformitate cu POS DRU. Prin facilitatea accesului la programe
doctorale interdisciplinare si de calitate, prin cresterea capacitatii
de publicare si de imbunatatire a resurselor financiare pentru
doctoranzi, proiectul va contribui la crearea de cunoastere in domenii
prioritare, la cresterea performantei sistemului CDI, la cresterea
numarului de cercetatori si la descresterea mediei de varsta a
cercetatorilor sub 40 de ani, raspunzand astfel atat obiectivelor
Strategiei Nationale de CDI, cat si obiectivelor inscrise in Planul
Strategic de Dezvoltare al solicitantului si partenerilor. Grupul tinta
este reprezentat de un numar de 40 doctoranzi, inmatriculati in anul
universitar 2009-2010, in domeniile: Biologie, Economie, Filologie,
Geografie, Inginerie Electrica, Inginerie Energetica, Inginerie
Industriala, Istorie . Formarea doctoranzilor ca viitori cercetatori
presupune adresarea nevoilor de formare a acestora prin dezvoltarea
unor competente specifice domeniului stiintific, dar si a unor
competente generale care sa le permita acestora o mai buna insertie pe
piata muncii (cercetare, invatamant superior, mediu economic, etc.).
Tinerii cercetatori resimt nevoia ca in cadrul programelor doctorale
oferite sa isi poata dezvolta, pe langa competentele stiintifice
specifice domeniului respectiv si competente mai generale cum ar fi
capacitatea de management al cercetarii, competentele lingvistice si de
comunicare, abilitatile de documentare, redactare, publicare si
comunicare stiintifica, capacitatea de a se conecta si evolua in retele
si medii de lucru virtuale prin utilizarea mijloacelor moderne oferite
de TIC, spiritul antreprenorial si dezvoltarea capacitatii de
valorificarea rezultatelor cercetarii prin inovare si transfer
tehnologic si cognitiv. |
Justificarea necesităţii implementării proiectului |
Studiile
doctorale comporta aspecte diferite fata de celelalte cicluri Bologna
in ceea ce priveste derularea procesului de cercetare. Formarea unor
cercetatori de nivel international, intr-un cadru institutional
adecvat, este un factor esential in constituierea unei baze stiintifice
solide pentru o economie europeana bazata pe cunoastere. UE isi propune
crearea unui mediu de cercetare de nivel inalt caracterizat prin
interdisciplinaritate, diversitate culturala si mobilitate, care sa
atraga, prin oportunitati de formare de nivel mondial, cercetatori
valorosi si promovarea excelentei ca obiectiv principal al cercetarii
prin studiile doctorale. Cercetatorii de inalt nivel, in special
doctoranzi si absolventi ai programelor doctorale, actioneaza ca agenti
importanti de creativitate, inovare si transfer tehnologic.
Consolidarea studiilor doctorale printr-o atentie deosebita acordata
educatiei si formarii de calitate intr-un mediu bogat de cercetare este
un element vital pentru indeplinirea obiectivelor strategiei de la
Lisabona. Finantarea limitata din bugetul de stat pentru studiile
doctorale, costurile ridicate ale programelor doctorale cat si
sprijinul insuficient acordat doctoranzilor, au dus la scaderea
interesului pentru studiile doctorale. aceleasi cauze determina
absolventii de master sa prefere integrarea pe piata muncii, renuntand
astfel la continuarea studiilor. Numarul persoanelor inscrise in
programul de master a crescut de-a lungul anilor, aspect ce nu trebuie
deloc neglijat, deoarece, cu argumente academice si financiare, acest
aflux de potential uman tanar s-ar putea indrepta spre studiile
doctorale, ducand astfel la cresterea numarului de doctoranzi si
revigorarea domeniului de cercetare. In cele 8 domenii de doctorat
vizate de proiect, numarul absolventilor de doctorat s-a inscris
intr-un trend ascendent. Proiectul va conduce la accentuarea acestei
tendinte. Grupul tinta este reprezentat de doctoranzii cu frecventa.
Bursa doctorala va asigura sustinerea financiara necesara studiilor in
tara precum si mobilitatilor interne si transnationale. Proiectul este
deosebit de relevant fata de nevoile grupului tinta avand in vedere
faptul ca, in conditiile economice ale Romaniei actuale, o foarte mica
parte a absolventilor de studiu de licenta/masterat au posibilitatea
financiara de a se sustine singuri in parcurgerea unui ciclu de studii
doctorale. Este evident faptul ca fara burse doctorale interesul pentru
invatamantul doctoral, precum si selectia celor mai merituosi
absolventi ai ciclului de licenta/masterat ar fi afectate. In acest
context, prezentul proiect are o reala valoare adaugata prin faptul ca
isi propune stimularea dezvoltarii pe baze performante a scolii
doctorale la nivel universitar prin sustinerea financiara si
stiintifica a tinerilor doctoranzi contribuind astfel la cresterea
numarului de participanti la educatie si formare profesionala,
respectiv a calitatii si numarului de doctoranzi, fata de perioada
anterioara. Acest demers se inscrie in strategia de dezvoltare
institutionala, strategia cercetarii din universitate, avand ca
prioritate crearea unor scoli doctorale de elita, relevante national si
international. Proiectul presupune o abordare inovativa a formarii
doctorale oferind doctoranzilor atat un suport stiintific de calitate
cat si un suport financiar necesar pentru stagii de mobilitate care sa
le permita accesul la resurse de invatare si cercetare, ancorarea in
retele internationale de cercetare si formarea de parteneriate
internationale in cele 8 domenii. Proiectul va contribui astfel la
consolidarea sistemului national de studii doctorale si va sprijini
dezvoltarea resurselor umane din cercetare, dezvoltare si inovare
permitand crearea de retele intre universitati si centre de cercetare,
dezvoltarea de cooperari transnationale si mobilitati, de programe
comune de studii (Joint Degrees) cu caracter interdisciplinar. In lipsa
finantarii, aceste rezultate imediate nu ar putea fi obtinute, iar
activitatile de dezvoltare a competentelor generale si mobilitatile nu
ar putea fi finantate din alte surse in perioada imediat urmatoare. |
Resursele alocate pentru implementarea proiectului |
Activitatile
din modulele 1,3,4,5 si 6 prevazute in proiect, mai putin mobilitatile
(modulul 2), se vor desfasura la institutia solicitanta si la parteneri
in spatiile de invatamant destinat Scolilor Doctorale. Fiecare domeniu
de doctorat dispune in cadrul facultatii de profil, de cate o sala
dotata cu mobilier adecvat, cu calculatoare si alte aparate specifice,
unde se desfasoara activitatile de pregatire a doctoranzilor: cursuri,
seminarii, documentare etc., totodata institutia solicitanta dispune de
o sala de aproximativ 100 m, in care functioneaza Centrul de Informare
al Scolii Doctorale. Centrele de cercetare din cadrul facultatilor care
au domenii de doctorat sunt dotate cu echipamente specifice care
asigura desfasurarea unei activitati de cercetare experimentala
performanta. Institutia solicitanta si partenerii dispune de surse de
informare asigurate de accesul la biblioteca Springer Link care permite
documentarea rapida si eficienta, inclusiv accesul la literatura de
aparitie recenta. Fiecare domeniu de doctorat de la cele trei
institutii are biblioteca de specialitate proprie si acces la baza de
date in domeniul respectiv. Institutiile colaboratoare, unde se vor
desfasura stagiile de mobilitate transnationala vor pune, de asemenea,
la dispozitia doctoranzilor spatiile si echipamentele necesare
realizarii in bune conditii a stagiului de cercetare. Centrul de
Informare al doctoranzilor infiintat prin proiectul depus in 2008, care
va fi dezvoltat prin prezentul proiect avand bugetul inclus in FEDR,
este dotat cu 24 laptop-uri conectate la internet si va asigura acces
la cel putin 4 baze de date si va fi dotat cu reviste si tratate de
specialitate in toate cele 8 domenii de doctorat. Atat prin resursa
umana calificata, cat si prin infrastructura si dotare, institutia
solicitanta si partenerii asigura conditiile necesare derularii acestui
proiect. |
Managementul proiectului |
Universitatea
solicitanta are o experienta bogata in managementul de proiecte,
coordonand doar in ultimii 5 ani 33 de proiecte internationale si 260
proiecte nationale. Un numar semnificativ dintre aceste proiecte au
fost coordonate de catre membrii echipei de management si implementare
a prezentului proiect. Managementul proiectului va fi asigurat de 15
persoane. Echipa de management va asigura implementarea proiectului in
conditii de calitate si la termenele prevazute. Ea va asigura totodata
raportarea periodica a rezultatelor obtinute pe masura derularii
activitatilor prevazute in proiect precum si raportarea financiara.
Echipa de management cuprinde urmatoarele responsabilitati: 1. Manager
de proiect: prof.univ.dr. conducator de doctorat, prorector cu
cercetarea, calitatea si doctorate in cadrul universitatii solicitante,
peste 10 ani experienta in functii de conducere, director de proiecte
cu finantare nationala si de la UE, coordoneaza proiectul, raspunde de
calitatea activitatilor desfasurate de catre echipa de management, de
realizarea indicatorilor asumati in proiect; 2. Responsabil financiar
expert contabil atestat, raspunde de elaborarea bugetului proiectului,
de gestiunea tuturor cheltuielilor eligibile si neeligibile ale
proiectului asigurand incadrarea cheltuielilor in categoriile si
limitele fixate de catre finantator si in conformitate cu legea; 3.
Consilier juridic cu peste 5 ani vechime in cadrul universitatii,
membru intr-o organizatie profesionala a juristilor recunoscuta
national, avand misiunea de consiliere si reprezentare a universitatii
in raporturile juridice generate de proiect cu terti parti; 4.
Responsabil stiintific, prof.univ.dr. conducator de doctorat, peste 10
ani experienta in functii de conducere in universitate, raspunde de
desfasurarea in conditii de calitate si la termenele prevazute a
tuturor activitatilor prevazute in proiect; 5. Responsabil logistic,
inginer, peste 10 ani experienta in probleme de gestiune, raspunde de:
organizarea activitatii de raportare, monitorizarea participarii
doctoranzilor la programul doctoral, organizarea stagiilor de
mobilitate, indeplinirea obligatiilor contractuale; 6. Cate un
responsabil de proiect din partea fiecarui partener, profesor
universitar, conducator de doctorat, raspunde de realizarea
activitatilor asumate de partener; 7. Cate un responsabil financiar din
partea fiecarui partener avand misiunea de a gestiona bugetul
proiectului cu referire la partenerul respectiv, asigurand incadrarea
in categoriile si limitele legale; 8. Un numar de 6 conducatori de
doctorat, membri in Consiliul Scolii Doctorale. Sunt coordonatori a 6
domenii de doctorat (celelalte 2 domenii sunt coordonate de catre
managerul de proiect si responsabil stiintific al proiectului ). Cei 6
membri ai echipei de implementare sunt profesori universitari,
conducatori de doctorat, cu experienta de peste 10 ani in conducerea de
doctorat un numar semnificativ de teze conduse. Toti conducatorii de
doctorat, membrii ai echipei de implementare, au o experienta insemnata
in elaborarea si conducerea proiectelor de cercetare si programelor de
formare. Responsabilitati: raspund de implementarea ML I activitatile
6,7,8,9 respectiv ML II activitatea 2. Conducatorii de doctorat pe
domenii vor facilita doctoranzilor efectuarea stagiului de documentare
si cercetare in universitati din tari membre ale UE precum si
participarea lor la un simpozion sau la o conferinta internationala pe
o tema legata de tema de cercetare a fiecaruia. Echipa de implementare
cuprinde: Conducatorii de doctorat - prof.dr. confirmati pentru
conducere de doctorat de catre CNADTCU, profesori care predau in cadrul
programelor doctorale - experti de tip A, implicati ca si experti pe
termen scurt, - prof. sau conf. Cercetatori - CS I, CS II, cu
experienta de peste 5 ani in cercetare Experti invitati - experti A
avand experienta profesionala dovedita in domeniul modulului pentru
care vor fi invitati. |
Metodologia de implementare |
Implementarea
proiectului se va realiza prin parcurgerea activitatilor ceea ce
implica si o serie de inregistrari, astfel: 1. Incheierea unui contract
de studii si bursa doctorala intre universitati si fiecare doctorand
cuprins in proiect (raspunde Managerul de proiect pentru solicitant si
responsabilii de proiect - pentru cei doi parteneri); 2. Incheierea
acordurilor de cooperare a celor trei universitati cu universitati din
tari ale UE (raspund Coordonatorii de doctorat si Responsabilul
stiintific); 3. Elaborarea unui program de stagiu de documentare
(cercetare) pentru fiecare doctorand inaintea plecarii in alte centre
universitare din tara si diferite tari ale UE (raspund Conducatorii de
doctorat); 4. Raport de stagiu, dupa intoarcerea la universitate, care
sa contina principalele activitati si rezultate (raspund Conducatorii
de doctorat si Responsabilul stiintific); 5. Verificarea de catre
managerul de proiect a efectuarii abonamentelor la reviste si tratate
de specialitate, verificarea functionarii Centrului de Informare,; 6.
Contractarea cu cadrele didactice titulare, elaborarea materialelor
didactice pentru cele 6 module de formare dezvoltare specifice in
cadrul ML III (1,2,3,4) si ML V (2,3) (raspunde, Responsabilul
stiintific); 7. Evaluarea si notarea de catre titularii de module,
implicati ca si experti pe termen scurt, intr-un catalog al
rezultatelor obtinute la ML III (1,2,3,4) si ML V (2,3) (raspund
titularii de discipline); 8. Prezentarea de catre conducatorii de
doctorat a unui raport privind efectuarea de catre doctoranzi a
stagiului de cercetare (raspund Conducatorii de doctorat); 9. Depunerea
de catre fiecare doctorand la sediul Scolii Doctorale a documentelor
care sa ateste: participarea la conferinte, simpozioane si a lucrarilor
publicate (raspund Responsabilul logistic si doctoranzii); 10.
Depunerea de catre fiecare doctorand, la sediul Scolii Doctorale, la
sfarsitul fiecarui trimestru, a raportului trimestrial de activitate;
11. Organizarea sesiunilor stiintifice, a workshop-urilor si a
vizitelor de studiu (raspund Managerul de proiect si Responsabilul
stiintific). Selectarea doctoranzilor cuprinsi in proiect se va face pe
baza unui examen scris si oral prin care vor fi verificate: a) Media
anilor precedenti de studiu (cel putin 9); b) Cunostinte generale si de
specialitate referitoare la domeniul de doctorat; c) Competenta
lingvistica pentru o limba de circulatie internationala; d)
Certificarea abilitatilor de cercetator prin: - participarea la sesiuni
stiintifice; - lucrari publicate anterior; - contracte de cercetare.
Organizarea si desfasurarea concursului de admitere la studii
universitare de doctorat se face in conformitate cu HG 567/2005 si cu
Regulamentul propriu al celor trei universitati, la sediul acestora. In
etapa de derulare a proiectului se vor desfasura activitatile
proiectului descrise in pachetele de lucru (ML) ale proiectului.
Masurarea progresului proiectului se va realiza prin intermediul
rapoartelor de progres semestriale prin care se va urmari atat gradul
de indeplinire a activitatilor prevazute pentru perioada respectiva,
cat si incadrarea in limitele bugetului, finalizarea activitatilor
prevazute in proiect si obtinerea rezultatelor preconizate, intocmirea
raportului final, inchiderea contabilitatii. |
Proiect generator de venit |
NU |
|
DESCRIERE PROIECT 2 |
Sustenabilitatea proiectului |
Sustenabilitatea
proiectului se justifica prin urmatoarele actiuni si realizari: a)
Proiectul include activitati care permit continuarea si valorizarea
rezultatelor dupa finalizarea proiectului, dupa cum urmeaza: a1)
Sustinerea participarii doctoranzilor sprijiniti, dupa absolvirea
ciclului de studii universitare de doctorat, la programe
post-doctorale, pentru continuarea formarii lor ca cercetatori. In
acest sens, solicitantul si partenerii au in vedere accesarea altor
programe nationale si europene cum ar fi PN II si FP 7; a2) Atragerea
si mentinerea doctoranzilor sprijiniti, dupa absolvirea ciclului de
studii universitare de doctorat, in activitatea de cercetare, angajarea
lor ca cercetatori in centrele si departamentele de cercetare existente
in universitate; b) Structurile proiectului vor putea functiona si dupa
finalizarea proiectului din punct de vedere financiar si institutional:
b1) Institutia solicitanta si partenerii va valorifica experienta
dobandita in cadrul acestui proiect pentru accesarea ulterioara a POS
DRU si a altor programe nationale si europene; b2) Solicitantul si
partenerii va continua organizarea de studii universitare de doctorat
si va valorifica experienta dobandita in cadrul acestui proiect pentru
imbunatatirea programelor doctorale existente, precum si pentru
dezvoltarea unor noi programe doctorale. c) Prezentul proiect continua
proiectul depus de catre solicitant in 2008, avand aceleasi obiective,
adresandu-se mai multor doctoranzi si largind aria geografica de
aplicare. |
Egalitate de şanse |
La
nivelul programelor doctorale se continua politica de integrare si de
asigurare a accesului egal pentru grupurile vulnerabile. Ca atare, in
concordanta cu strategia universitatilor implicate in proiect, o
preocupare constanta pentru conducerea programelor doctorale este
asigurarea accesului minoritatii rrome la educatie si formare
profesionala continua. Proiectul isi propune identificarea, informarea
si atragerea in programul de doctorat a absolventilor de master si a
studentilor la master, din acest grup vulnerabil. Aceasta actiune
pozitiva promoveaza principiul nediscriminarii si confera sanse mai
mari de incluziune sociala. Proiectul, atat in faza de design, cat si
in faza de implementare, respecta principiul egalitatii de gen,
promovand tratamentul egal intre femei si barbati, fara a se realiza
nici o deosebire, excludere, restrictie sau preferinta, indiferent de
rasa, nationalitate, etnie, limba, religie, categorie sociala,
convingeri, gen orientare sexuala, varsta, handicap, boala cronica
infectare HIV, apartenenta la categorii defavorizate. In cadrul
selectiei persoanelor care vor constitui grupul tinta, se vor respecta
prevederile legislatiei in vigoare cu privire la egalitatea de sanse si
de gen. Proiectul isi propune atragerea si oferirea de oportunitati
tinerilor proveniti din mediul rural, care au beneficiat de burse
sociale pe parcursul studiilor universitare de licenta si/sau master,
datorita nivelului scazut al veniturilor. Echipa de management al
proiectului si echipa de experti sunt compuse din femei si barbati
selectati in functie de competentele profesionale ale acestora,
participarea la selectia pentru gestionarea designului si implementarii
proiectului fiind libera. Astfel, proiectul asigura participarea
femeilor la rolurile manageriale de importanta strategica si la
implementarea proiectului. Salarizarea in cadrul proiectului se va face
in functie de performantele personalului de management si implementare
fara nici o diferenta pentru aceleasi pozitii intre femei si barbati.
Materialele publicitare ale proiectului vor sublinia gradul de
implicare al femeilor in activitatile de management si design al
activitatilor doctorale ale proiectului. |
Alte obiective orizontale |
Mecanismele
de lucru create prin acest proiect vor permite dezvoltarea de
parteneriate, instrumente si proceduri de actiune cu un grad inalt de
aplicabilitate pentru dezvoltarea resurselor umane, a mediului economic
si a dezvoltarii durabile etc. Proiectul contribuie la sustinerea
strategiei de dezvoltare durabila si implicit la cresterea calitatii
vietii, prin urmatoarele componente: - proiectul asigura o dezvoltare
coerenta a programelor doctorale care respecta atat dezvoltarea
comunitatii locale cat si evolutiile internationale astfel incat sa
asigure un impact relevant asupra comunitatii stiintifice, economice si
sociale atat la nivel local cat si la nivel regional, national si
international; - proiectele de cercetare in care vor fi implicati
tinerii doctoranzi adreseaza nevoi de cercetare prioritare atat pentru
dezvoltarea pe termen lung a Romaniei cat si pentru dezvoltarea
specifica la nivel european a domeniului; - rezultatele proiectului vor
contribui la cresterea calitatii vietii in complexitatea sa, atat sub
aspect economic, cat si social si la dezvoltarea performantei resursei
umane la nivelul interactiunii educatie-mediul economic; - masurile
asumate pentru protectia si siguranta la locul de munca preintampina,
de asemenea, efectele nocive asupra mediului; - prin stimularea
participarii in cadrul grupului tinta a grupurilor vulnerabile
proiectul contribuie la cresterea coeziunii sociale si a incluziunii.
Proiectul isi propune un set de obiective inovatoare, facilitand
accesul participantilor la societatea informationala. Prin
valorificarea accesului la informatie si TIC, doctoranzii vor beneficia
de stagii de pregatire doctorala, care sa le asigure insusirea
experientei de munca necesare integrarii cu succes pe piata muncii.
Prin participare la activitatea de cercetare interdisciplinara,
proiectul contribuie la formarea competentelor de utilizare a TIC si la
implementarea de softuri special dedicate activitatii de cercetare.
Proiectul promoveaza imbatranirea activa si ocuparea populatiei
varstnice, prin implicarea activa a cercetatorilor performanti, a
conducatorilor de doctorate care au varsta de pensionare in
activitatile de asistare a doctoranzilor pe parcursul proiectelor de
cercetare derulate in timpul stagiilor doctorale. De asemenea, desi nu
face parte din grupul tinta al acestui proiect, personalul didactic
varstnic va fi incurajat sa se implice in activitatile derulate de
echipele mixte care vor realiza activitatile de consiliere ale
studentilor si activitatilor de suport necesare finalizarii si
sustinerii lucrarilor de doctorat, in special al lucrarilor de doctorat
in co-tutela si de asemenea in activitatile de formare a competentelor
de publicare doctorale in co-tutela, prin implicarea partenerilor de
cercetare la nivel international ai centrelor de cercetare oferind o
abordare transnationala. |
Complementaritatea cu alte strategii/programe/proiecte |
1.
Strategia Nationala de Cercetare, Dezvoltare si Inovare 2007-2013.
Printre principiile de baza ale Strategiei sunt mentionate: atragerea
de tineri doctoranzi, cercetatori post-doctorat si cercetatori cu
experienta, performanti, indiferent de nationalitate, dezvoltarea
colaborarii internationale si sustinerea participarii in programe si
proiecte. De asemenea, in capitolul Viziune se afirma ca Sistemul
educational va dezvolta abilitatile specifice de cercetare, in special
multidisciplinara si ca Mobilitatea internationala va reprezenta o
dimensiune cheie a cercetatorilor. 2.Planul National de Dezvoltare
pentru perioada 2007-2013, promoveaza dezvoltarea socio-economica a
Romaniei in conformitate cu politica de Coeziune a Uniunii Europene.
Printre prioritatile nationale de dezvoltare pentru aceasta perioada
figureaza si dezvoltarea resurselor umane sau promovarea ocuparii si
incluziunii sociale. 3. Procesul Bologna: Declaratia de la Bologna pune
accentul pe crearea unui spatiu european pentru invatamantul superior,
pe rolul central al universitatilor in dezvoltarea dimensiunilor
culturale europene, pe mobilitatea studentilor, cadrelor didactice si
cercetatorilor etc. In conformitate cu Declaratia de la Bologna,
invatamantul superior va fi structurat pe 3 trepte: licenta, masterat
si doctorat. 4. Agenda de modernizare a universitatilor: Tinand seama
declaratia de la Bologna si de Agenda de modernizare a invatamantului
superior din Romania, a intrat si el intr-un proces de modernizare:
ciclurile de studii, curricula universitara, activitatea de cercetare
din universitati etc., in scopul cresterii calitatii acestor activitati
si a contributiei lor la dezvoltarea economico-sociala a Romaniei. 5.
Cadrul Strategic National de Referinta 2007-2013 (C.S.N.R.), care
reprezinta documentul strategic national prin care se stabilesc
prioritatile de interventie ale Instrumentelor Structurale. Printre
aceste prioritati figureaza si dezvoltarea si folosirea mai eficienta a
capitolului uman din Romania, respectand cresterea competitivitatii pe
termen lung a economiei romanesti. Proiectul nostru este conceput
pentru ca si cele trei institutii sa contribuie la realizarea acestor
prioritati. 6. Strategia universitatilor: Printre obiectivele
strategice ale celor trei universitati pentru perioada 2009-2012 sunt
mentionate: cresterea performantelor activitatii de cercetare,
cresterea resurselor umane implicate in cercetare concomitent cu
cresterea fondului de documentare. Apreciem ca proiectul nostru va
contribui la realizarea acestor obiective, inclusiv posibilitatea
angajarii in Centrele de cercetare ale Universitatilor implicate in
proiect, cel putin a unora dintre doctoranzii finantati prin acest
proiect. |
Alte informaţii relevante |
Universitatea
solicitanta si universitatile partenere considera cercetarea
stiintifica drept misiune prioritara, care confera personalitate si
distinctie universitara, iar obtinerea excelentei in cercetarea
stiintifica drept tinta pe orizont mediu si lung. Reglementarile din
cele trei universitati referitoare la cercetarea stiintifica sunt
orientate inspre a asigura un cadru care: - sa faca din cercetarea
stiintifica, una din principalele surse de venituri pentru
universitate; - sa permita consolidarea, dezvoltarea si imbogatirea
bazei materiale a cercetarii; - sa stimuleze material si moral pe cei
implicati in cercetare; - sa ridice importanta si sa sporeasca aportul
invatamantului doctoral la promovarea universitatii; - sa selecteze
resursa umana apta pentru cercetare, inca din perioada formarii
initiale si masteratului; - sa mareasca gradul de responsabilitate si
de implicare al departamentelor in proiectarea activitatilor de
cercetare, in infiintarea de centre de cercetare si dezvoltarea de
laboratoare de cercetare; - sa cultive in universitate noua cultura
europeana a cercetarii si sa sprijine integrarea membrilor
universitatii in retele de cercetare si in programe de anvergura
europeana; - sa incurajeze formarea de valoare adaugata reala, atat pe
plan teoretic cat si pe plan aplicativ; - sa orienteze cercetarea
stiintifica, pe de o parte pe directiile prioritare ale Uniunii
Europene, iar pe de alta parte, astfel incat sa raspunda necesitatilor
de dezvoltare si consolidare ale mediului local, regional si national.
Obiectivele strategice ale universitatii solicitante pentru cercetarea
stiintifica pe perioada 2007-2013 sunt: - asigurarea calitatii
activitatilor educationale, de cercetare si de management, pentru
reabilitarea imaginii si consacrarea universitatii ca si institutie de
nivel national; - cresterea eficientei si a competitivitatii proceselor
de invatamant; - dezvoltarea cercetarii stiintifice, in concordanta cu
strategia si prioritatile definite la nivel national si european,
pentru amplificarea rezultatelor stiintifice si financiare obtinute din
aceasta activitate; - cresterea vizibilitatii interne si europene a
universitatii prin intensificarea colaborarilor academice cu mediul
socio-economic si adaptarea ofertei educationale la solicitarile
pietei; - promovarea unui sistem eficient de management, bazat pe
principiile autonomiei universitare, in parteneriat cu beneficiarii
serviciilor educationale; - asigurarea calitatii vietii universitare a
studentilor. Universitatile partenere au obiective strategice similare. |
|
GRAFICUL ACTIVITĂŢILOR PROIECTULUI |